streda 13. júla 2016

Logona prírodné šampóny na trikrát | Girl Goes Bio

Nájsť skutočne dobrý šampón - pre mňa naozaj ťažký oriešok. Moje vlasy sú na starostlivosť celkom náročné a kvôli ich typu - suché dĺžky, ale pri korienkoch mastnejšie - je nájdenie vhodného šampónu naozaj problematické. Čo sa týka prírodných šampónov, tak som stále ešte vo fáze hľadania. Dnes som si pre vás prichystala recenziu na tri prírodné šampóny certifikovanej kozmetiky nemeckej značky Logona, ktoré som v poslednej dobe používala a bola som s nimi rôzne spokojná.



Prírodné šampóny Logona neobsahujú sulfáty, ale fungujú na báze povrchovo aktívnej látky prírodného pôvodu coco glukozid, ktorá je hlavnou zložkou zodpovednou za čistiace a penivé vlastnosti šampónu. Logona šampóny sú držiteľom známych bio certifikátov BDIH a NaTrue a ich zloženie tomu aj zodpovedá. Šampóny obsahujú hlavne mnoho účinných prírodných extraktov, proteínové hydrolyzáty, prírodné oleje a zložky esenciálnych olejov. Všetky tri recenzované šampóny veľmi dobre penia, ľahko sa nanášajú a vlasy účinne umyjú.



Pozrime sa na ne aj individuálne. Začnem od toho najlepšieho

Logona šampón Borievka proti lupinám ma veľmi milo prekvapil, hlavne kvôli tomu, že mi šampón dosť vyhovoval, a to pritom nemám vôbec problém s lupinami :D. Vyskúšala som ho celkom náhodou počas šampónovej krízy, keď mi došiel môj šampón a bola som nútená si požičať tento od môjho brata. Šampón Borievka vlasy naozaj dobre umyje, vlasy sú po ňom veľmi lesklé a nafúknuté. Takisto sa mi tak nemastnili a mohla som čas umývania posunúť o jeden deň, čo je u mňa celkom nevídané (vlasy umývam každý druhý deň). Pre moje vlasy však bol tento šampón trochu vysušujúci.



Keďže mi však po ostatných stránkach tak vyhovoval, rozhodla som sa vyskúšať aj ďalšie šampóny od tejto značky. Logona šampón Borievka však určite odporúčam, ak vás trápia problémy s lupinami. Ako hovorí sám názov, šampón obsahuje okrem mnohých prírodných extraktov (z kôry vŕby bielej, pŕhľavy dvojdomej atď.) aj olej z borievky, ktorý je veľmi známy svojou účinnosťou v boji proti lupinám a iným kožným problémom. A skutočne, po už jednom týždni používania lupiny u brata úplne zmizli a jeho problém sa rýchlo vyriešil, čo žiadny iný šampón, prírodný či klasický, nedokázal. 


INCI: Aqua, Alcohol denat., Coco Glucoside, Glycerin, Disodium Cocoyl Glutamate, Sodium Cocoyl Glutamate, Sodium PCA, Glyceryl Oleate, Rosmarinus Officinalis Leaf Extract, Juniperus Oxycedrus Wood Oil, Salix Alba Bark Extract, Populus Nigra Extract, Betula Alba Leaf Extract, Urtica Dioica Extract, Betaine, Polyglyceryl-10 Laurate, Xanthan Gum, Phytic Acid, Citric Acid 

Zloženie: voda, alkohol, coco glukozid, glycerín, cocoyl glutamát disodný, cocoyl glutamát sodný, PCA sodný, glyceryl oleát, extrakt z listov rozmarínu lekárskeho, olej z borievky červenej, extrakt z kôry vŕby bielej, extrakt z topoľu čierneho, extrakt z listov brezy bielej, extrakt z pŕhľavy dvojdomej, betaín, polyglyceryl-10 laurát, xantánová guma, kyselina fytová, kyselina citrónová 

Prehľad jednotlivých zložiek nájdete v PRÍRODNOM SLOVNÍČKU.

Logona šampón Ginko pre poškodené a suché vlasy som skúsila, keďže podľa môjho prieskumu bol najvhodnejší pre môj typ vlasov. So šampónom som bola celkom spokojná, vlasy boli dobre umyté, lesklé a akoby pevnejšie na dotyk. Po umytí boli však opäť trochu vysušené, prekvapivo o niečo viac ako u šampónu Borievka. Takže použitie kondicionéru je u mňa nutnosťou. Šampón ale vôbec nie je zlý a často ho používam. Hľadanie po dokonalom šampóne však naďalej pokračuje.


INCI: Aqua, Coco Glucoside, Alcohol, Glycerin, Disodium Cocoyl Glutamate, Sodium Cocoyl Glutamate, Sodium PCA, Glyceryl Oleate, Ginkgo Biloba Leaf Extract, Calendula Officinalis Flower Extract, Hydrolyzed Silk, PCA Ethyl Cocoyl Arginate, Betaine, Triticum Vulgare Bran Extract, Xanthan Gum, Sodium Stearoyl Lactylate, Parfum (Essential Oils), Limonene, Phytic Acid, Citric Acid 

Zloženie: voda, coco glukozid, alkohol, glycerín, cocoyl glutamát disodný, cocoyl glutamát sodný, PCA sodný, glyceryl oleát, extrakt z listov ginka dvojlaločného, extrakt z nechtíka lekárskeho, hydrolyzovaný hodvábny proteín, PCA etyl cocoyl arginát, betaín, extrakt z pšeničných klíčkov, xantánová guma, stearoyl laktylát sodný, vôňa derivovaná z esenciálnych olejov, limonén, kyselina fytová, kyselina citrónová


Logona šampón Bambus pre jemné vlasy bez lesku a vitality bol ďalší v poradí, ktorý som vyskúšala a pre mňa bol naozaj veľkým sklamaním. Šampón neuveriteľne vlasy vysušoval, po umytí boli ako suchá slama a na ich rozčesanie nestačil pomaly ani kondicionér. Vlasy sa síce leskli, ale na dotyk boli úplné suché a nepríjemné. Takže tento šampón by som odporučila určite len na mastné vlasy. 


INCI: Aqua, Coco Glucoside, Alcohol, Glycerin, Disodium Cocoyl Glutamate, Sodium Cocoyl Glutamate, Brassica Oleracea Italica Seed Oil, Sodium PCA, Glyceryl Oleate, Xanthan Gum, Bambusa Vulgaris Extract, Arginine, Hydrolyzed Silk, Parfum (Essential Oils), Phytic Acid, Citric Acid, Citral, Limonene, Linalool 

Zloženie: voda, coco glukozid, alkohol, glycerín, cocoyl glutamát disodný, cocoyl glutamát sodný, olej zo semien brokolice, PCA sodný, glyceryl oleát, xantánová guma, extrakt z bambusu žltého, arginín, hydrolyzovaný hodvábny proteín, vôňa derivovaná z esenciálnych olejov, kyselina fytová, kyselina citrónová, citral, limonén, linalool 


Myslím si, že Logona šampóny určite stoja za vyskúšanie pre ich účinnú umývaciu schopnosť, dobré penenie, ľahkú manipuláciu a prírodné zloženie. Treba si však naozaj zvoliť vhodný šampón pre váš typ vlasov, alebo poprípade použiť dobrý hydratačný kondicionér. 

Logona šampón Borievka, Ginko a Bambus (250 ml) som si kúpila na slovenských eshopoch bio-market.sk a bio-flora.sk za 7,63 - 7,95€.

8 komentárov:

  1. ja pouzivam sampon od Natura Siberica zatial som velmi spokojna a po dominani sa chystam na Urtekram, uz sa na mna usmieva z policky a recenzie citam vsade len pozitiv, tak sa neviem dockat az ho skusim :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za komentár :) Tiež ma zaujali Urtekram šampóny, hlavne ten kokosový, určite ho plánujem vyskúšať. A ktorý používaš od Natura Siberica? Od nich som ešte nič nemala. Teraz som si pred pár dňami kúpila pšeničný od Weledy a zatiaľ vyzerá veľmi dobre :).

      Odstrániť
  2. Sampon mam z edicie natura siberica loves estonia, nechtikovy. Napriek tomu, ze nemaju vsetky produkty certifikovane ja mam tuto znacku velmi rada. Mam od nich aj pletovu masku, potom zive vitaminy v spreji, ktore pouzivam miesto kondicionera alebo pletove tonikum. To je zatial najlepsie z prirodnych co som skusala, svieze a pekne stahuje plet.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Supiš, ďakujem za tipy, určite sa na to pozriem :)

      Odstrániť
  3. To hledání dokonalého šamponu znám. Ono je to spíš způsobeno nedokonalostí mých vlasů :D Krásné vlasy budou vypadat dobře po každém šamponu a naopak. Zjistila jsem ale, že jedinou spásou je pro mě henna, po které alespoň nějaký objem na těch mých pár chlupech mám.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej, súhlasím s tebou, aj mne henna veľmi pomáha. Akú používaš? S čím si ju zvykneš miešať? :)

      Odstrániť
    2. Zatím mam vyzkoušenou jen Khadí tmavě hnědou, ale chci vyzkoušet i jiné značky, abych dosáhla svého vysněného odstínu :) Možná zkusím Caca brun od Lushe. Jakou používáš ty? :)

      Odstrániť
    3. Ja som skúšala od Santé mahagónovú a potom čistú hennu od Indian Natural Hair Care, zatiaľ som hennovala len párkrát, tiež som ešte v procese hľadania vhodnej kombinácie prísad na môj odtieň :)

      Odstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...