utorok 9. mája 2017

Weleda ratanová ústna voda | Girl Goes Bio

Dneska som si pre vás prichystala recenziu z trochu iného súdka, reč bude totiž o prírodnej starostlivosti o zuby a ústnu dutinu. Produkty dentálnej starostlivosti predstavujú možnosť, kde sa jednoduchým nahradením čo i len dvojice kľúčových produktov dá veľmi ľahko vyhnúť množstvu škodlivých látok, ktoré majú cez ústnu dutinu priamu cestu do nášho organizmu. Či už hovoríme o parabénoch v zubných pastách alebo vysokokoncentrovanom fluoride s toxickými účinkami... 

Weleda prirodna ratanova ustna voda

Na starostlivosti o zuby a celú ústnu dutinu si veľmi zakladám. Jedným z mojich top produktov je v tomto smere prírodná zubná pasta Biomineral Dent, ktorá ma bieliaci účinok a je jednoducho skvelá. Parádnu dvojičku s ňou tvorí Weleda ratanová ústna voda, ktorú by som vám dnes chcela predstaviť. Ústna voda je nevyhnutnou súčasťou mojej rannej a večernej rutiny a túto vodičku som používala ešte v čase, keď som prírodnú kozmetiku neriešila, takže má u nás doma naozaj dlhú tradíciu :).

Weleda prirodna ratanova ustna voda koncentrat

Weleda ratanová ústna voda prichádza v šikovnej fľaštičke z tmavého skla s kvapkadlom. Má veľmi príjemnú sviežu chuť. Pri pohľade na ňu, sa vám môže zdať podozrivé to malé balenie. Ide však o silný koncentrát, ktorý treba riediť. Weleda to podľa mňa s týmto produktom vymyslela úplne skvelo, v tejto podobe vám vodička vydrží neskutočne dlho, keďže na jedno použitie stačí iba zopár kvapiek. Jedno balenie vám tak vydrží aj večnosť a pol. Platíte teda za kvalitu, nie kvantitu :). Musím vás však upozorniť, že koncentrát má silnú hnedo-červenú farbu, takže kvapkajte opatrne! Môže totiž farbiť :). Použitie je veľmi jednoduché, do malého množstva vody pridáme 5-6 kvapiek a glo glo glo, preplachujeme asi minútu.

Weleda ratanova ustna voda pre ochranu dasien a ustnej dutiny

Ratanová ústna voda dodáva dlhotrvajúci pocit sviežeho dychu. Používam ju už veľmi dlho a nemohla by som byť spokojnejšia. Použitie je naozaj jednoduché a účinok pocítite hneď. Vďaka obsahu výťažkov z koreňa myrhy a ratane poskytuje ochranný účinok a posilnenie pre ďasná, takisto zabraňuje ich krvácaniu. Má hojivý účinok na malé ranky či afty a taktiež pôsobí protizápalovo a dezinfekčne. Od začiatku jej používania pozorujem len samé pozitívne zmeny. Za belšie a zdravšie zuby určite môže aj spomínaná prírodná zubná pasta s kokosovým olejom, na ktorú nedám dopustiť a som asi ich najvernejší zákazník :D.

Weleda ratanova ustna voda pre ochranu dasien a ustnej dutiny

INCI: Alcohol, Water (Aqua), Commiphora Myrrah Extract, Krameria Trianda Root Extract, Flavor (Aroma)*, Limonene*, Linalool*, Citranellol*, Geraniol*, Eugenol*, Aesculus Hippocastanum (Horse Chestnut) Bark Extract, Calcium Flouride**, Silver**, Magnesium Sulfate** 
* from natural essential oils
** in highly diluted form


Zloženie: alkohol, voda, výťažky z koreňa myrhy a ratane, príchuť/aróma*, zmes prírodných silíc*, výťažok z kôry pagaštana konského, fluorid vápnika**, striebro**, síran horečnatý**
* z prírodných esenciálnych olejov
** vo vysoko zriedenej forme

Weleda ratanova ustna voda pre sviezost a prevenciu proti zapalom

Čo sa týka zloženia, je prírodné, no možno niektorým by sa určité zložky až tak nepozdávali. Na prvom mieste je použitý totižto alkohol, no keďže ide o koncentrát, ktorý extrémne zriedite, myslím si, že je to úplne v poriadku a nemusíme sa báť nejakého dehydratujúceho účinku na ústnu dutinu. Alkohol mi príde ako prirodzený spôsob dezinfekcie a čistenia, určite vhodnejší ako bežne používané ropné produkty či kadejaké antibakteriálne syntetické látky s podozrivými dlhodobými účinkami na zdravie človeka. Slováci navyše bezpečnosť alkoholu overujú denne :). V úvode som takisto spomínala kontroverzný fluorid, ktorý pri vysokých koncentráciach môže pôsobiť až toxicky. V tejto vode je síce použitý, ale len vo veľmi zriedenom množstvo, ktoré ešte znížime, keďže koncentrát zriedime. Inak sú tam ďalej použité bežné prírodné extrakty, prírodné silice (pozor však na precitlivelosť) a vo veľmi zriedenom množstve antibakteriálne striebro.

Weleda ratanova ustna voda pre zdrave dasna

Zhrnutie:
príjemná svieža chuť
 dlhotrvajúci účinok
 ochrana ďasien
 dezinfekčné a protizápalové vlastnosti
 hojivé účinky na ranky a afty
 vhodná aj pre citlivé zuby
 silný koncentrát - veľmi dlho vydrží
 prírodné zloženie - certifikát NaTrue

myslím, že úplne vylúčenie fluoridu by vôbec nebolo na škodu :)

Weleda ratanovú ústnu vodu (50ml) som si objednala z e-shope babičkinazáhrada.sk, kde si ju môžete omrknúť na tomto odkaze. V ponuke ju majú za 7,50€. Maximálne ju odporúčam, vodička vydrží strašne dlho, má príjemnú chuť a ide o skvelé prírodné riešenie pre zdravé ďasná a celú ústnu dutinu.

2 komentáre:

  1. Ta vydrz ma zaujala, to je asi jediny dovod preco by som bola ochotna investovat vyssiu sumu. Dobre ucinky samozrejme tiez :D Ja som si oblubila ustnu vodu od Alverde, laka ma skusit aj Jason, ale tam je uz prave vyssia cena a velkostne je len troska vacsia ako od Alverde, ktora mi vydrzi asi mesiac

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No tak tá výdrž je fakt skvelá, nové balenie mám už piaty mesiac a ešte je tam asi tretina :). Vymysleli to fakt ekonomicky :).

      Odstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...