utorok 30. augusta 2016

Alverde BB 2v1 prírodný ošetrujúci lak na nechty | Girl Goes Bio

Jedným z kozmetických produktov, na ktorý sa hľadala prírodná alternatíva veľmi ťažko, bol a stále je lak na nechty. V dobe, keď som používala ešte bežnú kozmetiku, neprešiel deň, kedy by som nemala nalakované nechty. Nechýbal podlak, niekoľko vrstiev farebného laku, vrchný lak a občas nejaké trblietky či pečiatky. Keď som si však začala študovať ich zloženie, vedela som, že pri prechode na prírodnú kozmetiku budem musieť v tomto ohľade urobiť výrazné zmeny. Fakt, že top coat, ktorý som používala, obsahoval toluén, podklad formaldehyd a samotné laky x ďalších nebezpečných látok ma z môjho koníčka rýchlo vyliečili. Dnes vám chcem napísať niečo málo o jednej z prírodných alternatív, ktoré som na nechty vyskúšala a som s ňou veľmi spokojná, až tak, že používam takmer výhradne ju - Alverde BB 2v1 ošetrujúci lak na nechty


Prírodné alternatívy na lakovanie nechtov sú veľmi limitované. Mnoho ľudí používa naďalej bežné laky, avšak tzv. verzie 5-free, 7-free, 10-free, teda laky, v ktorých sa nevyskytuje 5, 7, resp. 10 najnebezpečnejších látok, ktoré laky bežne obsahujú. Je to síce lepšie ako použiť bežné laky, avšak stále to nie je žiadna výhra. Ani toto označenie vám nezaručí, že lak neobsahuje nejaké škodlivé látky. Ak sa pozriete na ponuku prírodných lakov, tak tá je skutočne tragická. Certifikované prírodné laky na alkoholovej báze ponúka Logona, avšak s ich výsledkami som nebola extra nadšená. Z čoho som však nadšená bola? Pri jednej z mojich návštev prírodnej sekcie v dmke som si všimla, že stará dobrá Alverde má v svojej ponuke aj lak na nechty. 

Alverde BB 2v1 ošetrujúci lak na nechty je priesvitný lak, aj keď to na prvý pohľad nemusí tak vyzerať. Je žltohnedej farby, takže som sa najprv bála, že nechty po ňom budú nažltnuté. Lak je maximálne riedky, pripomína skôr nejakú vodičku ako lak. Pri prvom použití som si vôbec nebola istá, že bude fungovať. A ako ma úžasne prekvapil! 


Lak sa veľmi ľahko nanáša v jemnej vrstve (keďže je tak tekutý) a rýchlo zaschne. Má príjemnú citrusovú vôňu a pri nanášaní nemáte pocit priotrávenia. Zvyčajne na nechty aplikujem dve vrstvy, čo vytvorí veľmi pekný lesklý finiš. Nechty vyzerajú upravené, lesknú sa a sú spevnené. Žiadny žltý nádych! Lak sa vôbec nelúpe, no približne po 2-3 dňoch akoby zmatnie a "usadí sa", pričom nechty stále vyzerajú upravené. V takejto podobe vydrží bez problémov celý týždeň. Úplná paráda! Rovnako som si po dlhšom používaní všimla, že sa mi nechty neštiepia, sú pevnejšie, ale to je samozrejme dané aj faktom, že na nechty už dlho neaplikujem žiadne "bežné" laky. 


Zloženie je naozaj jednoduché a prírodné, radosť na neho pozrieť! Lak funguje na báze alkoholu a shellacu, teda živice, ktorú vylučujú určité druhy hmyzu a ide o prírodný adhezívny polymér. Výrobok samozrejme, ako pri ostatných výrobkoch Alverde, nesie certifikát NaTrue

INCI: Alcohol denat., Shellac, Aqua, Glycerin, Citrus Aurantium Dulcis Peel Oil*, Chamomilla Recutita Flower Extract*, Parfum**, Limonene**, Linalool** 
* ingredients from certified organic agriculture 
** from natural essential oils 

Zloženie: alkohol, shellac, voda, glycerín, olej z kôry pomaranča sladkého*, extrakt z kvetov rumančeka kamilkového*, vôňa/aróma**, limonen**, linalool** 
* zložky z certifikovaného organického poľnohospodárstva 
** derivované z prírodných esenciálnych olejov 

Prehľad jednotlivých zložiek nájdete v PRÍRODNOM SLOVNÍČKU


Alverde BB 2v1 prírodný ošetrujúci lak na nechty (10ml) som si kúpila v dm drogérii za cca 3-4€ a som s ním maximálne spokojná. Ako prírodná alternatíva, naozaj najlepšie čo som vyskúšala z limitovanej ponuky tejto kategórie výrobkov. O nízkej cene ani nehovorím. Naozaj výborný prírodný produkt na starostlivosť o nechty, vďaka ktorému nechty vyzerajú upravené, pekne sa lesknú a sú chránené pred štiepením či lámaním. 

16 komentárov:

  1. To me ani nenapadlo, ze by existoval i prirodni lak na nehty😛 urcite se po nem podivam😘

    Andreablog

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej, tých prírodných lakov je strašne máličko, skúšala som aj od Logony, ale s tým som nebola moc spokojná a je šialene predražený, tento od Alverde je fakt super, má pekné zloženie a cenovo je dostupný... Určite stojí za to :)

      Odstrániť
  2. Já tedy laky moc nepoužívám, taky kvůli složení, ale nepoužívala jsem je v podstatě ani v době, kdy jsem složení kosmetiky neřešila. Ale tohle je super tip. A ta cena.. paráda! :)

    MŮJ BIO SVĚT

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som sa práve bez laku nezaobišla, tak som veľmi ocenila túto možnosť - nepoužívam nič nebezpečné a nechty aj tak vyzerajú pekne upravené... a tá cena naozaj poteší :)

      Odstrániť
  3. Ha ze ma Alverde bio laky to som nevedela :) Ja poznam prirodne len SPARITUAL :)
    Pozyvam na luxusnu GIVEAWAY o setrnu kulmu ROWENTA a balicek kozmetiky DOVE. Tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2016/09/obrovska-dove-rowenta-giveaway.html

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Odkial mas ten lak prosim ta? ja som pozerala v par DM, ale nikde som ho zatial nenasla :/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, ja ho bežne kupujem v bratislavskom Auparku v dmke, ale videla som ho aj v ostatných dmkách, vždy vľavo dole v Alverde pultíku. Držím palce, nech ho zoženieš :)

      Odstrániť
    2. Dakujem pekne za info, skocim do auparku pozriet :)

      Odstrániť
  5. Ja som našla vo viacerých článkoch, že škodlivá látka v kozmetike je aj Limonene a pritom sa využíva vo väčšine prírodnej kozmetiky, vrátane tohto laku. Tak tomu dobre nerozumiem :/ Inak lak mám už doma, cez víkend odskúšam :) Ja nosím nechty nalakované nonstop už niekoľko (a to naozaj veľa) rokov a ťažko by sa mi toho vzdávala. Dúfam, že čoskoro bude aj nejaká zdravšia farebná náhrada.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za komentár :) Áno, limonene a zložky esenciálnych olejov môžu byť problematické, lebo môžu spôsobovať podráždenie a niektorí ľudia majú na ne alergiu. Mne v produktoch nerobia žiadny problém, ale tam kde sa to dá, sa vždy snažím ich obmedziť. Ale je to naozaj ťažké. Ja sa snažím vyznávať filozofiu používania najmenšieho zla - vždy hľadám produkty s najlepším zložením a viem, že aj keď môžu obsahovať zložky esenciálnych olejov a pod., tak je to určite zdravšia možnosť ako bežná kozmetika plná látok s negatívnymi vplyvmi na naše zdravie :). Inak farebné laky by veľmi potešili aj mňa, pred prírodnou kozmetikou som lakovala ako besná, každý týždeň iný lak, pečiatky, glitter... :D samozrejme dve vrstvy laku, base coat, top coat, ale dosť prekvapivo som si zvykla veľmi rýchlo na nenalakované nechty alebo si dám len tento priesvitný. V kvalite nechtov vidím úplný rozdiel. Sú pevné a vydržia veľmi dlhé bez zlomenia. Keď som si nechty lakovala, nenalakované by nevydržali ani deň, také boli krehké a lámavé. Na leto by som sa však chcela popozerať po nejakých na alkoholovej báze.

      Odstrániť
    2. Vďaka za odpoveď ;) Ja som zatiaľ začiatočník, čo sa prírodnej kozmetiky týka. Začala som tvárou a som veľmi spokojná, takže pokračujem ďalej ;) Taktiež som maniak na laky na nechty a neviem si zvyknúť na nenalakované :/ Cez víkend som skúšala tento lak, celkom spokojnosť ale dnes sa mi zdá, že predsa trochu zožltol. Našla som na nete aj taký tip, že pridáš do tohto laku potravinársku farbu a máš farebný lak. Idea sa mi celkom páči, zatiaľ som neskúšala, ale asi odskúšam :)

      Odstrániť
    3. O tých potravinárskych farbách som aj ja počula. Ak vyskúšaš, určite daj vedieť :). Rozmýšľam, že naštudujem zloženie a tiež sa do toho pustím :).

      Odstrániť
  6. Sylvia, dakujem pekne za tip :)
    Lak som zacala pouzivat a za kratku dobu sa dost posilnili :)
    Prosim ta ako si ho odstranim z nechtov? :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nemáš vôbec zač :). Ja používam odlakovač od Logony, je to zmes alkoholu a ricínového oleja, vôbec nevysúša a krásne odstráni lak dolu. Je však o niečo drahší, objednávam odtiaľto: https://www.bioterra.sk/laky-na-nechty-2/odlakovac-na-nechty-logona/. Vždy vykukujem v dmke, či Alverde už konečne neprišlo aj s odlakovačom, ale stále nič :D.

      Odstrániť
  7. Ja som s lakom tiež spokojná, hoci na mojich nechtoch, ktoré sú tro hu vrúbkované, nevytvára hladkú vrstvu. Neviete mi prosím poradiť, AKO HO ODLAKOVAŤ?
    dakujem

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...