streda 1. februára 2017

Alverde tekutý minerálny makeup | Girl Goes Bio

Na písanie tejto recenzie som sa veľmi tešila, keďže ide o produkt, ktorý som úplnou náhodou objavila asi pred mesiacom v dm drogérii a odvtedy ho s nadšením používam každý deň. Dnes bude preto reč o Alverde tekutom minerálnom makeupe.

Alverde prirodny tekuty mineralny makeup odtien 01

Alverde dekoratívnu kozmetiku mám vcelku rada. Niekedy to s ich produktami nie je naozaj nič moc, ale tu a tam sa podarí nájsť prekvapivo vynikajúci produkt za veľmi priateľskú cenu. Od Alverde som si veľmi obľúbila ich dekoratívku na úpravu obočia či skvelý prírodný lak na nechty. Pri návšteve dmky preto vždy rada okuknem ich stojan. Keďže mi pomaly ale iste začal dochádzať môj obľúbený makeup od ZAO, na skúšku som siahla po Alverde tekutom minerálnom makeupe, nakoľko najsvetlejší odtieň vyzeral naozaj svetlý, a to je u mňa nevyhnutnosť :D.

Musím povedať, že odtieň 01 Naturelle je super pre bledulky. Makeup si ma získal už po prvom nanesení. Vyskúšala som už viacero prírodných makeupov a tento poskytuje bezkonkurenčne najlepšie krytie. Finiš je matný, ale stále ostáva veľmi prirodzený a nepôsobí umelo. Na efekt masky môžete preto rovno zabudnúť. Jedinú výtku, čo som mala pri samotnom nanášaní je, že na niektorých suchších miestach na pleti sa makeup trochu zachytával. Vyriešila som to tak, že makeup vždy pred nanesením ešte zmiešam s kvapkou arganového oleja, vďaka čomu sa makeup ľahučko nanáša, vôbec nesuší a krásne prirodzene kryje. Ak by som ho mala porovnať s mojím obľúbencom od ZAO, tak Alverde má lepšie krytie, ale nie taký pekný zamatový finiš ako ZAO. Ale obidva sú naozaj pecky.

Alverde mineralny makeup 01 Naturelle

Alverde makeup sa dá v pohode vrstviť v prípade, že potrebujete väčšie krytie na určitých miestach. Čo sa týka vône, tá je dosť výrazná, preto som si najprv myslela, že bude mojej pleti vadiť. Vôňa sa však po nanesení hneď vytratí a makeup pleť vôbec nedráždi - práve naopak. Samotné účinky na pokožku ma prekvapili najviac. Pri žiadnom inom makeupe sa mi nestalo, že by pozitívne vplýval na problematickú pleť. Alverde makeup vydrží na pleti celý deň a keď ho odlíčim, pleť vyzerá, akoby na sebe celý deň mala nanesený nejaký účinný krém proti akné :D. Je bez začervenania, vyrážky sú upokojené a hoja sa.

Trochu mi však nie je jasné, prečo je makeup označovaný ako minerálny, použité pigmenty železa sú bežne používané aj v ostatných neminerálnych prírodných makeupoch. Vzhľadom na pozitívne pôsobenie proti akné by som očakávala, že bude prítomný starý známy oxid zinočnatý, ktorý je v tomto ohľade veľmi účinný, ale nie je tomu tak. Odborník na prírodné zloženie teda zo mňa nebude :D. Zloženie makeupu je v celku pekné, jediné na čo si treba dať pozor, sú použité esenciálne oleje, vyšší podiel alkoholu a benzyl benzoate, ktoré môžu robiť problém práve citlivej pleti. U mňa sa to však nepotvrdilo. 

Alverde prirodny tekuty mineralny makeup 01 naturelle

INCI: Aqua, Olea Europaea Fruit Oil*, Carthamus Tinctorius Seed Oil*, Alcohol*, Myristyl Myristate, Butyrospermum Parkii Butter*, Simmondsia Chinensis Seed Oil*, Glycine Soja Oil*, Tricaprylin, Cetyl Alcohol, Argania Spinosa Kernel Oil*, Glyceryl Stearate Citrate, Glucose Glutamate, Prunus Armeniaca Fruit Extract*, Prunus Persica Fruit Extract*, Algin, Hydrogenated Palm Glycerides, Xanthan Gum, Dehydroxanthan Gum, Microcrystalline Cellulose, Hydrogenated Lecithin, Lysolecithin, Lecithin, Brassica Campestris Sterols, Tocopherol, Helianthus Annuus Seed Oil, Ascorbyl Palmitate, Parfum**, Linalool, Limonene, Citronellol**, Geraniol**, Citral**, Benzyl Benzoate**, [+/- CI 77891, CI 77491, CI 77492, CI 77499, Silica] 
* ingredients from certified organic agriculture 
** from natural essential oils

Zloženie: voda, olivový olej*, olej zo semien požltu farbiarskeho*, alkohol*, myristyl myristát, bambucké maslo*, jojobový olej*, sójový olej*, trikaprylin, cetyl alkohol, arganový olej*, glyceryl stearát citrát, glukóza-glutamát, extrakt z marhule obyčajnej*, extrakt z broskyne obyčajnej*, algin, hydrogenované glyceridy palmového oleja, xantánová guma, dehydrovaná xantánová guma, mikrokryštalická celulóza, hydrogenovaný lecitín, lyzolecitín, lecitín, steroly z kapusty poľnej, vitamín E, slnečnicový olej, askorbyl palmitát, vôňa**, zložky prírodných esenciálnych olejov, +/- oxid titaničitý, pigmenty oxidov železa, oxid kremičitý
* zložky z ekologického poľnohospodárstva
** z prírodných esenciálnych olejov

Ak sa chcete o jednotlivých zložkách dozvedieť viac, ich prehľad so stručnou charakteristikou a vlastnosťami nájdete v PRÍRODNOM SLOVNÍČKU.

Alverde mineralny tekuty makeup odtien 01 naturelle

Zhrnutie:
výborné krytie na prírodný makeup
nezalieza do vrások
neucpáva póry
pleť nevysušuje, nedráždi
vydrží celý deň
pôsobí pozitívne proti akné
nízka cena (ako to dokážu vôbec vyrobiť? :D)
prírodný certifikát - akceptovateľné prírodné zloženie

na suchších miestach sa môže zachytávať, pomôže kvapka oleja
silnejšia vôňa
 vyšší podiel alkoholu, prítomný benzyl benzoate

Alverde tekutý minerálny makeup 01 Naturelle (30 ml) som si zakúpila v dm drogérii, kde ma vyšiel na veľmi skromných 3,75 €. A pri takom pomere cena/výkon si myslím, že to určite nebude poslednýkrát.

Vyskúšali ste už tento makeup či iný z ponuky Alverde? Ako ste boli spokojné?

11 komentárov:

  1. Skvelý nápad zmiešať ho s argánovým olejom, lebo presne tento problém mám tiež. Mám suchú pleť, v zime je to občas katastrofa a to používam olejčeky, hydratujem, snažím sa ju chrániť ako sa len dá... :) Inak, s Alverde makeupmi nemám dobrú skúsenosť. Nie že by boli zlé, ale majú ružovkastý podtón a ten mi nesedí... No možno im dám ešte šancu.

    Flung out of space

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Túto zima to ani moja pleť nezvláda a suší sa a pridanie olejčeka mi s ňou veľmi pomohlo. Určite to chcem vyskúšať aj na ostatné makeupy v mojej zbierke :D.

      Odstrániť
  2. Makeup od této značky jsem ještě nezkoušela.
    Giveaway Saloos

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Zaujimavy produkt. Alverde znacke sa trosku vyhybam, ale po tomto makeupe sa urcite poobzeram. Pekny clanok :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :). Ja k Alverde produktom tiež pristupujem s ostražitosťou, ale tento produkt ma milo prekvapil :).

      Odstrániť
  4. Vyzerá dobre, len ten odtieň neviem či by mi sedel, príde mi taký dožlta, to mne nesedí.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vieš čo, práveže tento odtieň je do ružova, samozrejme túto dôležitú info som zabudla v článku spomenúť :D.

      Odstrániť
  5. Uz sa zacinam citit ako taky mimon, vzdy ked si precitam uz niekolku pozitivnu recenziu na produkt, ktory mne zase raz nesadol :D s tymto makeupom sa trapim uz od leta. Na to, ze mam zmiesanu plet a v polke dna sa uz lesknem jak diskogula, tak bez mastnejsieho kremu ci oleja bola nanasanie katastrofa, uplne sa drolil, potom teda som skusila najprv dat si troska oleja na tvar a to uz sa nanasal dobre. Avsak niekedy mi zmapuje alebo zanasa do vrasok, takze ho nosim len vynimocne. Zaujal ma vsak tvoj sposob aplikacie, ze zamiesat ten olej priamo do toho. Kiez by to pomohlo, lebo mam velky problem najst si prirodny make up s dobrym krytim, zatial jediny sa mi ako tak osvedcil Zao, ale nie vzdy ma clovek 25 e na make up :/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hehe, to sa aj mne stáva :D Hoci mám problematickú pleť, je suchšia, takže s lesknutím nemám žiadny problém. A nanášaš po ňom ešte niečo? Ja ho vždy ešte zapúdrujem fixačným púdrum, nech ostane tam, kde má :). S tým krytím je to u prírodných makeupoch naozaj ťažšie, ZAO sa osvedčil aj mne, ale nie vždy sa dá si dopriať drahý makeup, som na tom podobne. Takisto sa snažím nájsť cenovo dostupnejšiu voľbu. Dufám, že sa objaví niečo nové na trhu :)

      Odstrániť
  6. Zrovna jsem se rozhodovala jestli ho zahodit nebo ho nechat. Přestože si nepřipadám jako extra bledule, tenhle makeup v odstínu 01 je na mě stále ještě oranžový a dělá mi pod čeliští nehezký přechod i když ho dobře rozetřu... normálně totiž používám minerální makeup Lily Lolo v odstínu China Doll. Když ti tak hezky sednul, dám mu ještě šanci. Olej do něj míchám taky, protože na mé smíšené pleti hodně zvýrazňuje suchá místa. Jak psala Mišel, taky se začínám cítit jako mimoň, protože mi nesedí věci, na které čtu samé pozitivní recenze :D

    Amaring

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Sranda, ja mam tiež odtieň China Doll v Lily Lolo a tento od Alverde mi nie je tmavý :D. Ale tiež si prídem niekedy ako mimoň, veľakrát mi obľúbené produkty nesedia, treba fakt asi vyskúšať vždy na svojej koži :).

      Odstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...