štvrtok 23. júna 2016

Recenzia: Hodvábny makeup značky ZAO | Girl Goes Bio

V prvej recenzii by som vám chcela na blogu predstaviť môjho obľúbenca z kategórie prírodných makeupov, a to hodvábny tekutý makeup od značky dekoratívnej bio kozmetiky ZAO. Vždy som mala problém nájsť vhodný makeup na moju citlivú pleť. Bohužiaľ som po ňom pátrala v bežnej kozmetike, a tak to potom aj vyzeralo: stále podráždená pleť, akné, upchaté póry. Všetko sa zmenilo prechodom na prírodnú kozmetiku a vyskúšaním prírodnej dekoratívky. Tento makeup nie je tomu výnimkou a po krátkej dobe používania si dovolím tvrdiť, že sa stal mojím favoritom a v súčasnosti ho nepustím z ruky. Pozrime sa na tohto šikovníka preto bližšie.

ZAO silk foundation light sand 711

Na začiatok by som vám priblížila môj typ pleti. Moja pleť je zmiešaného typu so sklonom k akné. V prípade nedostatočnej hydratácie som obeťou suchých miest so šupinkami. Aby toho nebolo málo, moja pleť je taktiež veľmi citlivá. V minulosti mi veľa krémov či makeupov bežnej kozmetiky spôsobovalo podráždenie a mala som veľký problém nájsť vhodné produkty. Napríklad silikóny použité v makeupoch moja pleť vôbec nezvládala a hneď protestovala začervenaním a zapálením - a ja sa jej už teraz ani nečudujem :). Keď som konečne prešla na prírodnú kozmetiku, pripadala som si ako v rozprávke - žiadne alergické reakcie alebo podráždenie! Teraz ostával už len posledný krok k dokonalosti, a to nájsť bio makeup, ktorý by bol najvhodnejší na môj typ pleti, zakryl by nejaké tie nedokonalosti, vydržal celý deň a robil pekný finiš :) A ja som ho skutočne našla!

Hodvábny tekutý makeup ZAO je naozaj výborný a spĺňa všetky moje spomínané kritériá na výbornú. Makeup je tekutej až krémovej konzistencie, vďaka čomu ho stačí naozaj málo, balenie tak vydrží veľmi dlho. Makeup je veľmi jemný, nevytvára na pleti masku a nanáša sa ako po masle. Ja osobne ho nanášam navlhčenou makeup hubkou od Real Techniques. Myslím si, že takýto spôsob nanášania urobí najkrajší finiš. Hoci je makeup ľahký a vytvára prirodzený vzhľad, krytie je stredné a bez problémov je ho možné navrstviť v problémových zónach. Makeup nevytvára mapy, nezvýrazňuje suché miesta, neusádza sa v pórov, nezalieza do vrások. Dá sa nim prekryť aj akné, avšak ja za týmto účelom používam po jeho nanesení ešte korektor. Makeup vytvára na pleti saténový finiš, ktorý nevyžaduje zapudrovanie. Vydrží prakticky celý deň, na konci dňa možno sem-tam uvidím, že sa trochu rozmazal, ale to je naozaj minimálne. 

ZAO silk foundation 711

V neposlednej rade ma veľmi potešil samotný odtieň makeupu. Som veľmi veľká bledulka a v bežnej kozmetike bol zvyčajne najsvetlejší odtieň na mňa stále príliš tmavý. Tak si predstavte moje prekvapenie, keď som prešla na prírodnú kozmetiku a zistila, že bledé (rozumej biele) odtiene v nej nie sú vôbec problém a moje ja à la dcéra vápenkára zaplesalo :). Makeup ZAO som si objednala v odtieni 711 Light sand, čo je odtieň s neutrálnym podtónom. Je to jeden z troch najsvetlejších odtieňov tohto makeupu spolu s odtieňom Light peach 710 (s teplým podtónom) a Pinky light 712 (so studeným podtónom).

ZAO silk foundation light sand 711 swatch

Po nanesení ma makeup vôbec nedráždi, nespôsobuje začervenanie, pleť je po celodennom nosení a následnom odlíčení kľudná a je jasné, že sú s týmto makeupom najlepší kamaráti. Myslím si, že sa z toho dá viniť len to krásne prírodné zloženie :). Makeup ZAO nesie prestížny certifikát EcoCert, pričom 100% zložiek je prírodného pôvodu a aspoň 20% z nich pochádza z ekologického poľnohospodárstva. Pozrite sa na to sami (zloženie makeupu uvedené zo stránky výrobcu):

Aqua (water), phyllostachys nigra extract*, propanediol, simmondsia chinensis seed oil (simmondsia chinensis (jojoba) seed oil)*, prunus amygdalus dulcis oil (prunus amygdalus dulcis (sweet almond oil)*, sucrose palmitate, cetearyl alcohol, glyceril stearate, olive glycerides, tocopherol, butyrospermum parkii butter (butyrospermum parkii (shea) butter)*, potassium palmitoyl, hydrolyzed wheat protein, glyceryl caprylate, microcrystalline cellulose, cellulose gum, CI 77820 (silver), cellulose, parfum (fragrance). May contain +/- : CI 77891 (titanium dioxide), CI 77491 (iron oxides), CI 77492 (iron oxides), CI 77499 (iron oxides). *zložky pochádzajú z ekologického poľnohospodárstva

Ako môžete vidieť, v zložení nájdeme také dobroty pre pleť, akými sú extrakt z bambusových listovorganický jojobový olejorganický mandľový olejbambucké maslo, vďaka ktorým sa pleť regeneruje, hydratuje a vyživuje. Ako prírodný konzervant sú prítomné mikročastice striebra. 

Prehľad jednotlivých zložiek so stručným popisom nájdete v PRÍRODNOM SLOVNÍČKU.

Okrem certifikátu EcoCert je Zao makeup držiteľom aj ďalších certifikátov, a to konkrétne Cosmébio a Cruelty free, ktoré okrem iného zaručujú, že výrobky nie sú testované na zvieratách. Zdá sa vám obal makeupu na hornej fotke nejaký zvláštny? Je to preto, že ide o náhradnú náplň. Obaly kozmetiky ZAO sú totiž dopĺňateľné, čo v praxi znamená, že prvýkrát si zakúpite váš produkt v jeho originálnom balení, v tomto prípade sklenenej nádobke s bambusovým viečkom, ktorú môžete vidieť na spodnej foto. Následne už kupujete len náhradné náplne, ktorými nádobku dopĺňate, čím sa znižujú náklady na obaly. Hoci sa mi tento kocept pozdáva, ja som si kúpila makeup v plastovej tube, a to z toho dôvodu, že mi vytláčanie makeupu z tuby príde hygienickejšie a praktickejšie (ako ísť do nádobky prstami), a preto som uprednostnila túto verziu.
ZAO-silk-foundation-glass
Takže, ak to predtým nebolo jasné, za mňa dostáva tento makeup veľké ÁNO! Aby som to zhrnula, makeup vydrží celý deň, ľahko na nanáša, vytvára pekný saténový finiš, má dobré krytie a mojej pleti veľmi vyhovuje.

Hodvábny makeup ZAO odtieň 711 Light Sand (30 ml) som si kúpila na e-shope biokrása.sk za 25,90€ (náhradná náplň, inak 29,90€) a určite som ho nekupovala poslednýkrát! Na konci by som ešte rada spomenula, že na tomto e-shope je takisto možné zakúpiť malé vzorky tohto makeupu za 1,90€ (na cca 4-5 použití), čo som aj ja pred kúpou urobila, aby som si vybrala naozaj vhodný odtieň. Vrelo odporúčam!

Skúšali ste tento kúsok dekoratívnej kozmetiky? Aké sú vaše skúsenosti s prírodnými makeupmi?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...