pondelok 10. apríla 2017

Akamuti tekuté africké čierne mydlo | Girl Goes Bio

Prírodné mydlá v našej kúpeľni nesmú chýbať. Od prechodu na prírodnú kozmetiku som si ich veľmi obľúbila a na používanie bežných syntetických detergentov, som dávno zabudla. Prírodné mydlá sú šetrné k pokožke, sú cenovo dostupné a môžete si vybrať z ponuky od výmyslu sveta. Dneska tu máme jedného z mojich top obľúbencov v tejto kategórii, a to tekutú verziu čierneho afrického mydla značky Akamuti.


Od britskej značky Akamuti som už na blogu testovala balzam na pery a čajovníkovú kvetovú vodu. Z obidvoch produktov som bola jednoducho nadšená. Keď som videla, že majú v ponuke aj tekuté čierne mydlá, ktoré sú vhodné pre suchú, citlivú či problematickú pokožku, rozhodla som sa hneď jedno vyskúšať. Všetky Akamuti čierne mydlá sú ručne vyrábané, a to v súlade s fair trade v Ghane. Tieto mydlá majú vysoký podiel zmydelneného bambuckého masla, preto sú vhodné aj na citlivú pokožku.

Akamuti prirodne tekute africke cierne mydlo

Akamuti tekuté africké čierne mydlo sa dávkuje z plastovej fľaštičky s praktickou pumpičkou. Je neparfumované, takže ma takú tú typickú vôňu prírodného mydla, ktorá mne osobne neprekáža. Mydlo je čokoládovej farby, pričom ide o prirodzené sfarbenie v dôsledku saponifikácie použitých zložiek. Hoci lákavo pripomína roztopenú mliečnu čokoládu, nechutnať :). Toto mydielko skvelo pení, stačí malé množstvo na vytvorenie hustej krémovej peny. Keďže ide navyše o tekuté mydlo, veľmi prakticky a jednoducho sa v sprche dávkuje a aplikuje.

Akamuti tekute africke cierne mydlo na citlivu pokozku

Čierne mydlo pokožku vôbec nevysušuje, práve úplne naopak. Krásne ju hydratuje, takže je ideálne aj pre suchšiu pokožku. Používala som ho celú zimu, kedy moja pokožka zvyčajne rebeluje proti počasiu a má tendenciu k výzoru à la uschnutá hrozinka. To sa túto zimu však nestalo. Pokožka ostáva po umytí hydratovaná dlhú dobu, hebká na dotyk a žiadne suché miesta na nej už nenájdete. Čo je naozaj herkulesovský výkon :). Mydielko je nielenže veľmi šetrné, ale aj super efektívne čistí. Dve pumpičky a za pár sekúnd ste čistý ako nikdy. A hoci tak dobre umýva, vôbec nedráždi citlivú pokožku. Moja pokožka zvyčajne ofrfle všetko a používam preto len mydlá s jednoduchým zložením bez zbytočnej parfumácie a pod., no pri tomto mydle ani nepípla. Akamuti proste vie ako na to :).

Akamuti tekute africke cierne prirodne mydlo na citlivu pokozku

Mydlo je vhodné aj pre problematickú pleť, čo som otestovala používaním na svoju aknóznu pleť. Nedráždi, pleť upokojí a pozitívne na ňu pôsobí. To, že je to skvelý čistič sa potvrdilo aj pri umývaní tváre. Mydielko sa totiž dá hravo použiť aj na odlíčenie makeupu. Je naozaj všestranne využiteľné, používam ho na umytie tela, tváre a rúk. Dá sa použiť aj na vlasy, ale takto som sa ho vyskúšať ešte neodvážila, keďže mydlá, ktoré som na umytie svojich vlasov skúšala, boli pre ne príliš ťažké. Ale určite mu v tomto ohľade dám ešte šancu :).

Akamuti liquid african black soap for dry and sensitive skin

Zloženie je prírodné a drží sa starého známeho hesla "v jednoduchosti je krása". Presne takéto prírodné produkty mám najradšej. Mydielko obsahuje len zopár kľúčových zložiek na čele s ružovou vodou a bambuckým maslom, ktoré sú úplne postačujúce pre výrobu parádneho mydla, ktoré skvelo umyje, no pokožku na druhú stranu necháva plne hydratovanú. Keďže neobsahuje žiadne pridané vône, je naozaj ideálne aj pre tú najcitlivejšiu pokožku či pokožku trpiacu nejakými kožnými neduhmi.

Zloženie: organická ružová voda, africké čierne mydlo - saponifikované bambucké maslo z voľného zberu, kokosový olej, palmový olej, kakaové maslo

Ak sa chcete o jednotlivých zložkách dozvedieť viac, ich prehľad so stručnou charakteristikou a vlastnosťami nájdete v PRÍRODNOM SLOVNÍČKU.

Keďže na vzduchu má každé tekuté mydlo tendenciu "zgumovatieť", občas sa trochu ucpe pumpička. Je však dobre nadesignovaná, ľahko sa dá stuhnuté mydlo vytlačiť a nedochádza k upchatiu a jej zaseknutiu, čo sa mi pri takýchto prírodných mydlách bežne stávalo.

Akamuti tekute africke cierne prirodne mydlo na citlivu a suchu pokozku

Zhrnutie:
krémová pena
 tekutá konzistencia - praktické nanášanie
 neparfumované
 mydlo skvelo čistí
 nevysušuje
 pokožka ostáva hydratované a hebká
 nedráždi - vhodné pre citlivú pokožku
 všestranné využitie
 jednoduché prírodné zloženie

žiadne, ideálne prírodné mydlo

Ide o naozaj skvelé prírodné mydlo, v sprche sa umývam aktuálne už len s ním, keďže mi tak sadlo. Moju lásku k čiernemu mydlu dokumentuje asi najlepšie táto fotka môjho nedávneho nákupu:

Akamuti liquid african black soaps fair trade unscented

Akamuti tekuté africké čierne mydlo (250ml) som si kúpila na e-shope bionatural.sk. V ponuke ho majú na tomto linku za 9,39 €. Ak hľadáte tekuté mydlo so skvelým prírodným zložením, ktoré je šetrné aj k veľmi citlivej pokožke, určite odporúčam. Pri nákupe môžete na e-shope využiť aj tieto zľavové kódy:
  • Zľava 3€ pri nákupe nad 30€, kód: 10dg3
  • Zľava 5€ pri nákupe nad 50€, kód: 10dg5


2 komentáre:

  1. Vyzera naozaj vyborne, ale palmovy olej v zlozeni sa mi nepaci :/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Výrobca uvádza, že všetky zložky sú 'sustainably harvested', takže by to nemalo mať negatívny dopad na prírodu :).

      Odstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...